Prin intermediul unui comunicat de presă TAROM remis miercuri la redacție, compania reacționează la măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei care efectua zborul RO362 Amsterdam – București din data de 25 octombrie 2024. Potrivit documentului, acțiunea ar fi fost „realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM”.
„Referitor la situația apărută în legătură cu zborul TAROM RO362 Amsterdam – București din data de 25 octombrie 2024, dorim să menționăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles.
TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze.
De asemenea, subliniem că TAROM a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensațiilor plăți aferente unor solicitări de compensație pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior și, de asemenea, alte plăți erau deja în curs de realizare.
Asigurăm pasagerii și partenerii noștri că TAROM continuă să trateze aceste solicitări cu seriozitate și va rămâne dedicată soluționării tuturor situațiilor într-un mod echitabil și transparent”, se menționează în comunicat.