Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu -24% față de aprilie 2024. Surpriza vine de la autoturismele „electrificate” - SURSE SI RESURSE

Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu -24% față de aprilie 2024. Surpriza vine de la autoturismele „electrificate”

Share

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total piață) au înregistrat, în luna aprilie 2025, un volum de 9.910 unități, cu -24% mai puțin față de luna similară din 2024.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 53.9% în scădere cu -14.8%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25.7%, în scădere cu -36.2% și Clasa B cu o cotă de 14.1%, în scădere cu -22.4% față de cota deținută în luna aprilie a anului trecut.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna aprilie a acestui an față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de -44.3%, ajungând la o pondere de 24.8%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o scădere de -26.1%, ajungând la o pondere de 9.5%.

În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează în luna aprilie 2025 o creștere de +10%, ajungând la o pondere de 28.8% din totalul pieței de autoturisme. Este de menționat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 86% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 14% sunt motorizări pe motorină.

„Pe de altă parte, autoturismele «electrificate», respectiv cele electrice – care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate (BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) dețin, în a patra lună a anului 2025, o cotă de piață de 54.9%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cu mult cota deținută împreună de motorizările pe benzină si motorină”, au precizat recent experții Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) din România.

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 2.2% din piață

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 2.2% din piață, în luna aprilie a anului 2025, față de aprilie 2024, când reprezentau 5.5%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 5.4%, față de aprilie 2024, când reprezentau 3.3%.

În primele patru luni ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1022 unități și o scădere de -31.4% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 175 unități și Leapmotor T03 cu 134 unități.

În ceea ce privește autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele patru luni ale anului 2025 este condus de: Ford Kuga cu 199 unități și o  creștere de 8.7% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmat de Volkswagen Golf cu 177 unități si Mercedes Benz GLC cu 130 unități.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 în primele patru luni ale anului 2025: Dacia Duster cu 1124 unități, urmat de Toyota Corolla cu 995 unități și Toyota RAV4 cu 932 unități.

Autoturismele mild hybrid au pe primul loc din top 3 în primele patru luni ale anului 2025: Dacia Duster cu 2281 unități, urmat de Hyundai Tucson cu 625 unități și Suzuki S-Cross cu 564 unități.

Aprilie 2025: Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează o scădere de -31.6% față de luna aprilie 2024

Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în aprilie 2025, o scădere de -31.6% față de luna aprilie 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de -33%.

Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele patru luni anului 2025, un volum de 281 unități, față de 230 unități în aceeași perioadă a anului trecut.

Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează în aprilie 2025 o scădere de -33.4% față aprilie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de -24%.

„Începând cu această lună, am decis să includem separat în comunicatele noastre lunare despre piața auto din România datele referitoare la motorizările mild-hibrid (MHEV). Această decizie vine pe fondul creșterii ponderii acestor sisteme în cadrul motorizărilor electrificate și al necesității unei mai bune înțelegeri a impactului lor real asupra mediului.

„Astăzi, motorizările MHEV pot asigura o rulare în regim electric de până la 50% în condiții urbane, fiind echipate cu baterii de capacitate mai redusă – care pot ajunge 0,9 kWh, 48 V. Prin comparație, motorizările full-hibrid dispun de baterii mai mari – care pot ajunge 1,5 kWh, 220V și pot asigura până la 80% rulare electrică, în mediu urban.

„Această diferențiere este importantă pentru înțelegerea diverselor tehnologii de electromobilitate. Consumul de combustibil, gradul de poluare și de emisii CO2 la motorizările MHEV sunt mai reduse față de motorizările ICE dar, evident, mai mari decât la cele full hybrid și plug-in hybrid. Într-o perioadă în care sustenabilitatea nu mai este opțională, ci o prioritate, acuratețea informației este mai importantă ca oricând,” a precizat Dan Vardie, președintele APIA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *