Cooperativele parte din programul Grădina Noastră au livrat în magazinele Carrefour peste 60 milioane de unități de fructe și legume, în perioada 2023-2024.
Tendința de a cumpăra produse locale se poate observa și din studiul Carrefour, desfășurat cu Ipsos Research, care arată că românii și spaniolii aleg produsele alimentare în funcție de proveniența lor, iar consumatorilor francezi li se pare importantă și grija retailerilor față de producătorii parteneri.
„Este esențial să colaborăm cu producători diversificați din întreaga țară, pentru a asigura un sortiment variat de produse proaspete, care să ofere atât un gust excelent, cât și o calitate nutritivă ridicată. Ne angajăm să extindem continuu portofoliul nostru de furnizori locali, în special pe segmentul de produse proaspete, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienților noștri. În prezent, lucrăm cu peste 600 de producători ultra-locali, care livrează în magazinele Carrefour dintr-o rază de până la 50 km. Acest lucru ne permite să oferim clienților produse proaspete chiar și la doar 6 ore de la recoltare”, a declarat Jagoda Zientara, Director Comercial și Aprovizionare Carrefour România.
Astfel, compania colaborează, în prezent, cu 28 de cooperative pentru legume proaspete dintre care zece cultivă și livrează exclusiv pentru Carrefour. Acestea sunt Grădina Noastră din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești și împreună reunesc peste 340 de fermieri.
În topul cooperativelor care au livrat cele mai multe cantități de fructe și legume se numără Cooperativa Grădina Noastră din Vărăști (30 milioane de unități de legume), iar la polul opus se află Cooperativa Grădina Noastră din Fierbinți (95.000 de unități de varză, ardeioase, vinete, dovlecei, țelină).
„Vânzări impresionante pentru top cinci produse”
În perioada 2023/2024, cooperativele din România au înregistrat vânzări impresionante pentru top cinci produse, incluzând pepene verde, cartofi noi albi, varză albă, pătrunjel verde și castraveți cornichon.
Printre producătorii ultra-locali, cei aflați la o distanță de maximum 50 de km de magazinele Carrefour, cel mai mic a fost producătorul Vaida Narcis din Vrancea, care a livrat 1.478 de bucăți de sparanghel verde, în valoare de 21.103 lei. Pe de altă parte, cel mai mare producător ultra-local, Marin Hagiu din Adunații Copăceni, a avut o performanță remarcabilă, livrând 6,3 milioane de unități de legume, alături de 102.172 kg de fructe și legume, cu o valoare totală de 9,9 milioane lei.
Carrefour România este retailerul cu cea mai extinsă rețea de producători locali și ultra-locali, cu aproximativ 1.450 de furnizori parteneri. Dintre aceștia, peste 600 sunt ultra-locali.
La ce sunt atenți românii, spaniolii și francezii atunci când fac cumpărăturile din Carrefour
În studiul Ipsos Research x Carrefour, printre primele trei criterii atunci când aleg produsele alimentare se numără:
• În România: proveniența românească, producția locală a acestora, conținutul echilibrat;
• În Franța: proveniența franceză, remunerația echitabilă pentru producători, producția locală a acestora;
• În Spania: proveniența spaniolă, producția locală a acestora, conținutul echilibrat.
În același studiu se mai menționează și faptul că:
• 66% dintre români își doresc produse fără pesticide și 61% și le doresc fără antibiotice
• 55% dintre francezi își doresc produsele fără pesticide și 59% și le doresc fără antibiotice
• 58% dintre spanioli își doresc produsele fără pesticide și 59% și le doresc fără antibiotic
De aceea, Carrefour România a lansat cel de-al doilea capitol al programului Act for Food, prin care susține accesul clienților la cele mai bune produse alimentare la prețuri corecte. Astfel, Carrefour își consolidează obiectivul bazându-se pe o serie de piloni esențiali care sprijină clienții în tranziția către obiceiuri alimentare mai sănătoase, prin oferirea de produse gustoase și la cele mai bune prețuri: peste 1.000 de produse BIO la cele mai mici prețuri, 95% din produsele Carrefour La Piață provin de la furnizori locali, cele mai înalte standarde de calitate, la prețuri corecte, eliminarea a 100 de aditivi contestați din produsele marcă proprie pentru a oferi gustul cel mai bun, precum și susținerea gustului autentic românesc al produselor proprii prin utilizarea rețetelor tradiționale.